본문 바로가기

공지사항

2015학년도 겨울방학 신규입사 신청 안내 -무악1,2,3학사 및 6학사(우정원)- 2015.12.07
신촌 생활관

2015학년도 겨울방학 신규입사 신청 안내

-무악1,2,3학사 및 6학사(우정원)-

 

겨울방학 전체기간[2015.12.26.()13:00입사 2016.2.21()12:00퇴사] 거주가 가능한 학생이 모집대상이며, 우정원 3인실은 잔여자리가 거의 없으니, 이점 참고하시기 바랍니다.

1. 신청대상(본 안내는 비사생만 해당되며 현재 거주중인 사생은 별도 추가모집 공지 확인바람)

선발방법 : 인터넷 접수후 컴퓨터 추첨 선발

기숙사

신청자격

기숙사비

무악1,2학사

지방 및 해외거주자로 아래 해당되는 학생

신촌캠퍼스 일반 및 전문대학원 재학생

신촌캠퍼스에서 하계계절학기를 등록한 학부 재학생

(원주, 국제캠퍼스 학생 및 타교학생 포함)

, 교외에서 진행되는 단기 계절수업은 제외함.

(동계교양체육수강생 및 1학점 자원봉사활동 등)

 

의료원 관련학과(의학과, 의과학과, 보건학과, 간호학과, 응용생명과학과,

치의학과)는 제외.

2인실 : 400,710

우정원

2인실 : 674,880

3인실 : 430,920

무악3학사(의료원동)

신촌캠퍼스에서 하계계절학기를 등록한 의예, 치의예, 간호학과 학부 재

학생(원주, 국제캠퍼스 학생 포함)

, 교외에서 진행되는 단기 계절수업은 제외함.
(동계교양체육수강생 및 1학점 자원봉사활동 등)
원주캠퍼스 학생중 신촌세브란스 병원 실습생
(실습확인서를 스캔하여, e-mail로 제출, 12/8까지)jeyoun@yonsei.ac.kr

국제캠퍼스 송도학사 의,치의예과 동아리 공연 준비생

(,치대학 공문 요청자에 한함)

2인실 : 412,110

 

2. 접수일시 : 2015. 12. 7() 10:00 - 12. 8() 23:00

3. 접수방법 : 인터넷접수(위 기간중 생활관홈페이지 입사신청 팝업창 게시)

4. 입사자발표 : 2015. 12. 10() 10:00 생활관 홈페이지 공지사항 게시판

5. 서류제출안내

무악1,2,6학사(3학사 제외)에 선발된 학생은 12.18()까지 아래 해당서류를 발급한 후 제출바랍니다.

제출방법 : 방문제출 - 생활관 사무실(무악1학사 위치)

국내거주자로 부모와 학생이 같은 거주지에 있는 경우 : 주민등록등본 1

부와 모의 주민등록상 거주지가 다를 경우 : , , 학생 주민등록등본 및 가족관계증명서 1

한부모 가정 : 학생과 살고있는 부 또는 모와 학생의 주민등록등본 및 가족관계증명서(함께 거주중인 부 또는 모 명의로 발급) 1

해외거주자 : 본인과 가족의 재외국민등록부등본 1

부모가 해외에 있고 학생이 국내거주중일 경우 : 부모의 재외국민등록부등본 및 학생의 주민등록등본 각 1

외국인 : 외국인등록증복사본(, 뒷면을 한 면에 복사) 또는 외국인등록사실증명(구청발급) 1

미 입국 외국인 : 여권사본 1

(외국인 등록증 및 여권사본에 한하여 e-mail제출가능 : muakdorm@yonsei.ac.kr)

 

유의사항

- 모든 제출서류는 1개월 이내에 발행한 원본서류만 유효하며, 팩스로 서류 받지 않습니다.

- 기재사항에 허위가 없어야 합니다. (허위 기재한 사실이 있을 경우 입사를 취소함)

- 인터넷 접수 없이 추가서류만 제출하거나 서류를 제출하지 않을 경우, 기숙사신청으로 인정되지 않습니다.

 

5. 납부기간 : 2015. 12. 10() - 12. 11() (입사자 발표 시 가상계좌 확인 후 납부)

 

6. 유의사항

. 방학 중 입사가 허가된 후 계절학기 수강신청을 철회할 경우, 기숙사 입사도 취소되오니 이점 유의하시기

바랍니다.

. 방학전체기간 거주자를 모집하는 안내사항이오니 거주기간을 꼭 확인한 후 신청하시기 바랍니다.

 

7. 입사시 제출서류 및 준비물

. 서류 - 건강진단서(검사항목 : 흉부x-) 2개월이내 검사한 결과만 유효함.

. 준비물 : 학생증(입사자 출입카드 등록), 세면도구, 침구류, 개인생활 용품 등.

(전열기구는 반입금지 / 거주기간 중 전열기구 점검실시하며 확인 시 벌점 부과됨)

8. 문의 : 생활관 사무실 02)2123-3602 / 8419

 

2015. 12. 3

 

 

생 활 관

 

 

 

2015-Winter Semester

Application Guide for Non current resident

-Muak#1, 2, 3 and #6(Woojungwon)-

 

If any student wants to stay at dorm during this winter break [26(Sat) Dec 2015, 13:00 21(Sun) Feb 2016, noon], please refer to the following guide to avoid any problems with your schedule. FYI, the number of rooms of Woojungwon are not enough.

1. Eligibility (This page is for the non current residents, please check another notice for an additional remaining students' application)

How to select : Computerized random selection

Dormitory

Eligibility

Dormitory Fee

Muak #1,2

Foreign or local students exclude of Seoul and listed below

General and special graduate students

Under graduate students who take regular summer classes in

Shinchon campus.

(Wonju and international campus students are also eligible.)

(Exclude of short term special class such as winter sports course,

volunteer work etc.)

 

Exclusive the college related medical.

400,710KRW

Muak #6

(Woojungwon)

Twin Room : 674,880KRW

Triple Room : 430,920KRW

 

2. Application Period : 7(Mon) Dec 2015 10:00 - 8(Tue) Dec 2015 23:00

3. How to apply : Fill out the registration form in the pop-up shown on the Housing Office website.

4. Result Notification : 10(Thu) Dec 2015 10:00 / Housing Office Website, Notice board

5. Must submit document

Selected students must submit the required document listed below by 18(Fri) Dec 2015. (Exclude Muak #3)

How : Visiting Housing Office(Muak #1-B, 2F)

In case of a domestic resident, submit a copy of Proof of residence.

In case of separate residence from parents, submit a copy of proof of residence for

parents and student and a certificate of family relation.

In case of one-parent family, submit a copy of proof of residence for the parent

who lives with student and student, and a certificate of family relation

(issued under the name of the parent who lives with student.)

In case parents live abroad and student in Korea, submit a copy of proof of

foreign residence for parents and a copy of proof of residence for student.

In case of foreigners, submit a copy of Certificate for Foreigner Registration

(Copy both sides on the same page) or a copy of Proof of Foreigner Registration

(Issued by a ward office)

In case of unregistered foreigners, submit a copy of your passport.

Only a copy of Certificate for Foreigner Registration card and a copy of passport

can be sent via e-mail. E-mail : muakdorm@yonsei.ac.kr

 

Notes

- All documents submitted must have been published within a month to be valid.

Missing documents will result in failure to register.

Documents sent by fax is invalid.

- No false information Should be written in the application.

(If it is proven that you put down false information, your housing admission will be

cancelled.)

- The documents submitted without online registration will be ignored.

- The online registration without document submission will be ignored.

- For ‘Proof of foreign residence’ issuance, please contact Ministry of Foreign Affairs (02-2100-2114).

 

5. Payment Period : 10(Thu) Dec 2015 - 11(Fri) Dec 2015

After finding the result, please pay the dorm fee via your own virtual account.

 

6. Remarks

A. We will cancel the result if a student cancel the winter class after pass the dormitory selection.

B. Please be sure of the period of living, it's for whole period of winter break.

 

7. Preparation

A. Document - Health inspection result(pectoral X gland)

Available only within 2month from a date of issue.

B. preparation : Student's ID(Entrance Card), bed cloths, toiletries, etc.

(Having electric heating appliance is illegal)

8. Contact : Housing Office 02)2123-3622 / 8419

 

2015. 12. 3

 

Housing Office