본문 바로가기

공지사항

2015학년도 2학기 분할납부 4-3차 납부 안내(4회신청자) 2015.10.12
신촌 총무처 재무회계팀

2015학년도 2학기 분납 3차 납부 안내

(학부, 일반대학원 4회 신청자)

 

 

1. 대 상

- 분납 4차 신청자 중 분납 1,2차 금액 납부자

 

2. 등 록 기 간

- 2015. 10. 16() 09:30 ~ 2015. 10. 19() 17:00

(, 은행창구 납부는 영업일 16:00까지)

 

3. 등록방법

- 등록금 고지서 출력은 2015. 10. 16() 09:30부터 가능

(학사포탈접속학부/대학원 등록금 납부등록출력/등록조회/등록고지서출력)

- 우리은행 및 모든 금융기관(우체국 및 농협 포함)을 이용하여, 입금 전용 계좌로 송금 (인터넷뱅킹, 폰뱅킹, ATM기 이체, 무통장 송금, 창구 납부)

우리은행 외 타은행을 이용할 경우 송금 수수료가 발생할 수 있음

입금 전용 계좌의 수취인은 학생 본인으로 지정되어 있으며, 이체 시 납부총액을 한번에 이체하여야 함

입금 전용 계좌는 11계좌로서 입금자 명의가 학생 본인이 아니어도 됨

분할납부 신청자는 신용카드 납부 불가

 

4. 차후 등록기간

- 4차 등록 기간 : 2015. 11. 6() 09:30 ~ 2015. 11. 9() 17:00

 

5. 유의사항

. 정해진 기간 내에 등록하지 않는 경우, 학칙 제 35조에 의거 미등록제적사유가 됩니다.

. 미납 시 잔액 전액을 즉시 납부하지 않을 경우 학칙에 따라 해당학기 이수 불가합니다.

. 미납 발생 시 2016-1학기 분납 신청이 제한됩니다.

. 등록금 납부 확인서(영수증)는 학사 포탈 시스템에서 발급됩니다.

 

 

연 세 대 학 교 총 무 처 장

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

3rd Tuition Installment Plan(TIP) Guidelines

for 2015 2nd Semester

(Applicants for 4 tuition installment plan)

 

 

1. Qualification

Students who paid 1st and 2nd payment in 4 tuition installment plan

 

2. Registration period

2015. 10. 16(Fri) 09:30 ~ 19(Mon) 17:00

(To pay at the bank counter, please visit a bank during 9:00~16:00)

 

3. Methods of payment

1) Print bill : 2015. 10. 16(Fri) 09:30 ~ 19(Mon) 17:00

(Visit ‘Yonsei Portal System (http://portal.yonsei.ac.kr/main/indexe.jsp) Main academic service undergraduate/graduate school tuition pay Log in Registration Print/Registration Browse/Registration Print the bill)

2) It is possible to pay through internet banking, phone banking, ATM transfer, and at the bank counter.

- Remittance charge may be charged if you transfer your installments using other banks excluding Woori bank.

- Make an accurate deposit of the total tuition amount.

- One virtual deposit account is provided for each student. Registration can be made automatically even if the deposit in the virtual account is made by another person.

- You cannot pay by credit card for the Tuition Installment plan.

 

4. Please pay attention to the following details

1) You will be expelled if the tuition is not paid by the designated date under article 35 of the school regulation.

2) If students fail to make a payment during each scheduled period, application for the TIP will be cancelled automatically and the full remaining balance must be paid immediately. If not, students will be prohibited from completing the relevant semester according to school regulations (NOT CARRIED OVER TO NEXT PAYMENT)

3) Application for TIP (for 2016-1st semester) will be prohibited for students who have not make their scheduled payment

4) You can check every details about registration (ex, print bill and payment verification) on Yonsei Portal System(http://portal.yonsei.ac.kr/main/indexe.jsp)

 

Vice President for General Affairs, Yonsei University