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공지사항

2017-2 학부/일반대학원 등록금 분할납부 신청안내(Tuition Installment Plan for Undergrad & General grad) 2017.06.27
신촌 총무처 재무회계팀

<2017-2학기 학부 및 일반대학원 등록금 분할납부 신청안내>

 

[신청 기간]

2017. 6. 29() 09:30 ~ 2017. 8. 18() 17:00까지

 

[분할납부 불가대상]

2017-2학기 신입생, 편입생, 재입학생 (첫 학기만 불가)

정부학자금 대출 신청자

대학원 계약학과 학생 및 신청학점 없는 연구지도 신청자 (등록금의 12/100납부자)

2017-1학기 분납 미납 취소자

4회 신청자 중 등록금의 3/4이상 장학 수혜자 및 학기초과 감면을 받는자

2회 신청자 중 등록금의 1/2이상 장학 수혜자 및 학기초과 감면을 받는자

 

[신청 및 변경 절차]

학사포탈(portal.yonsei.ac.kr) 로그인 학사관리(등록금 납부) 등록 분납(신청)

 

 

분납 횟수

등록기간

등록금액

등록방법

2회 신청

1

2017. 8. 24. ~ 30. 17:00

전공별 수업료의 50%+자율경비

우리은행

가상 계좌 입금

(신용카드 납부 불가)

2

2017. 10. 13. ~ 16. 17:00

전공별 수업료의 50%

4회 신청

1

2017. 8. 24. ~ 30. 17:00

전공별 수업료의 25%+자율경비

2

2017. 9. 22. ~ 25. 17:00

전공별 수업료의 25%

3

2017. 10. 13. ~ 16. 17:00

4

2017. 11. 3. ~ 6. 17:00

[분할납부 기간 및 방법]

*매회 납부 마감일 마감 시한은 17:00로 제한되오니 유의하시기 바랍니다.

 

[유의사항]

분할납부 신청 시, 등록금 신용카드 납부는 불가함

복학예정자는 복학신청 이전이라도 분할납부를 원할 경우 미리 신청해야 함

외화송금의 경우 등록기간 2~3일 이전에 송금하되 수수료 및 환율에 따른 불이익을 줄이기 위해 5~10%정도 금액을 추가 송금하는 것이 안전함 (차액은 추후 반환 됨)

1차 납부 기간에 미납 시 분할납부가 취소되며, 추가등록 기간(2017. 9. 11. ~ 9. 13.)에 전액납부

각 차수별 등록금 미납 시, 분납은 취소되며 잔액 전액을 즉시 납부하지 않을 경우 학칙에 따라 해당학기 이수 불가 (다음 차수 이월 불가)

미납 발생 시 2018-1학기 분납 신청이 제한됨

신청이 완료되면 신청화면 상단에 신청일자 및 시간이 붉은색으로 표시되니 확인요망

분할납부 신청은 지정된 기간만 가능하며 조건 미달 시 분납신청이 자동으로 취소됨

학기초과자, 장학금 수혜자의 경우

- 분할납부 금액은 전공별 수업료 총액을 기준으로 계산(본인의 납부 금액 기준이 아님)

- 감면액 및 장학금액은 분할납부 마지막 회차부터 차감되어 적용

) 등록금 4,120,000, 분할납부 4회 신청 후 1/2장학금 적용 시,

- 분할납부 발행: 1,030,000원씩 4회 분납

- 장학금 적용: 4, 3회차 분이 차례로 차감되며 1, 2회차에만 1,030,000원씩 납부

 

홈페이지 [학사지원] [등록금] - [등록금납부/반환] - [분할납부]에서 자세한 사항 확인

 

연 세 대 학 교 총 무 처 장

 

 

<2017-2nd Semester Instruction of Tuition Installment Plan(TIP) for Undergraduate and General graduate school>

 

[Application period]

2017. 6. 29(Thu) 09:30 ~ 2017. 8. 18(Fri) 17:00

 

[Students NOT qualified for TIP]

Freshmen, Re-admitted students, Transfer students for 2017 Fall (only the first semester)

Students who have applied for a government guaranteed students loan

Students who have applied for research guidance without registered credit (12/100 payment)

Students who fail to make one of payments during 2017-1 tuition installment plan

For 4 installment, scholarship or extra semester reducement of an amount greater than 3/4 of tuition.

For 2 installment, scholarship or extra semester reducement of an amount greater than 1/2 of tuition.

[Application and change procedures]

Visit Yonsei portal system (http://portal.yonsei.ac.kr/main/indexe.jsp) Tuition and payment Registration Installment Payment

 

[Periods and methods of TIP]

- Select 2 installments or 4 installments

 

Number of

Installment

Registration Period

Tuition

Registration

Method

2

Installments

1st

2017. 8. 24. ~ 30. 17:00

50% of tuition +

Miscellaneous fees

Deposit in Woori Bank virtual account

(Credit card not available)

2nd

2017. 10. 13. ~ 16. 17:00

50% of tuition

4

Installments

1st

2017. 8. 24. ~ 30. 17:00

25% of tuition +

Miscellaneous fees

2nd

2017. 9. 22. ~ 25. 17:00

25% of tuition

3rd

2017. 10. 13. ~ 16. 17:00

4th

2017. 11. 3. ~ 6. 17:00

 

* Please keep in mind that deadline for each payment is 17:00 on last day of each period

 

[Please Note]

Credit card payments are not available for TIP applicants (cash only)

Overseas remittance must be registered within scheduled payment period. (remittance has to be received by Korean bank within each payment period)

Due to bank charges and exchange rates, students are strongly advised to remit 5~10% more to prevent any disadvantages for oversea remittance. Remaining balance will be returned

Students returning to school can apply for the installment payment plan before applying to return

If students fail to make the first payment, TIP will be canceled automatically and the full balance must be paid within the additional application period (2017. 9. 11. ~ 9. 13.)

If students fail to make a payment during each scheduled period, application for the TIP will be cancelled automatically and the full remaining balance must be paid immediately(next business day). If not, students will be prohibited from completing the relevant semester according to school regulations (NOT CARRIED OVER TO NEXT PAYMENT)

TIP for 2018-1st will be prohibited for students who have not make their scheduled payment

If the application is complete, the date and time of application will be displayed at the top of screen.

Applying for TIP is only available during designated period. If an application is not qualified, TIP will automatically cancelled without notice. Therefore, please check out the terms and conditions

In case of students taking extra semester and beneficiaries of scholarships

- Amount of TIP should be calculated on the basis of full tuition (not one’s tuition)

- If students receive reduction, the amount of reduction will be deducted from the final payment

 

Vice President for General Affairs,

Yonsei University