본문 바로가기

공지사항

2020학년도 여름학기 원주생활관 대학원생 장기입사 신청 안내 2020.05.26

2020학년도 여름방학 대학원생 장기입사 신청 안내

Housing Application for summer vacation 2020


1. 신청대상 Eligibility

연세대학교 대학원생 (Graduate students) 중 (1) 교내근로 (2) 대면강의 (실험 및 실습) 수강 (3) 국내 거주지가 없는 외국인 등 생활관 거주 희망자


2. 신청방법 Application
구글 설문지로 신청 (6.2.(Tue) 10:00 업데이트 예정)
※ 신청시 ‘비고’란에 입사 사유 작성 → (예) 학과 A연구 프로젝트 참여
Online application via Google Survey  ( https://forms.gle/o9gVhYEbw1MYK25z9 )
Students who receive scholarship for the dormitory also need to submit the application via google survey and pay the amount of difference.

Please fill in the blank [extra comment] the reason why you need to check in when applying. 

→ (e.g. participate in A department B research project)


3. 신청기간 Application period
2020.6.2.(Tue) 10:00 ~ 6.8.(Mon) 22:00


4. 등록기간 Payment period
2020.6.11.(Thu) 10:00 ~ 6.14.(Sun) 22:00


5. 등록방법 Payment
입사 신청 이후 등록기간에 wjdorm.yonsei.ac.kr 로그인 → 입사정보→ 개별 가상 계좌번호 확인
→ 해당 계좌로 입금
※ 본인 이름 입금 필수
※ 기간(시간) 내 미등록자는 자동취소 (기간 및 시간 엄수)


Login to wjdorm.yonsei.ac.kr → Check your assigned bank account number at “Apply” on the web site during the registration period → Deposit the amount at the account number
Deposit must be done in your name.
※ If you do not pay the fee during this period, your application will be cancelled.


6. 입사기간 Period of residency
: 2020. 6. 27.(Sat) 14:00 ~ 8. 21.(Fri) 12:00 (장기입사) 
※ 대학원생은 위 기간만 신청 가능 / Graduate students can apply one type of schedule.
※ 입·퇴사 기간 및 시간 엄수 / Be punctual when you check in and out.
※ 장기 입사자 (6.27.~8.21.)는 본인이 청소하고 입사 (청소 지원 불가)
※ 8월21일부터 계속 거주 대상자에게는 8월에 별도의 입사 공지 예정

※ 현재 기숙사에 살고 있는 학생이 신청서를 제출 하는 경우 2주 이내에 방 이동 공지 예정
※ Housing Office can not provide any cleaning service for the room due to immediate move.
※ Another check in notice will be shown in August for students who continue to live in the dormitory from August 21.

※ If students who are currently living in the dormitory submits an application, the room will be announced within 2 weeks.


7. 개방학사 및 입사비 (Types of Dormitory & Fee)

개방학사 Types of Dorm

입사비 Fee

비 고Remarks

남 Male

Cheongyeon 1

1인1실

Single

₩380,600

※화장실 / 샤워실 (개별 방)

Toilet / Shower (each room)

여 Female

Cheongyeon 2

※ 코로나19 감염예방 및 안전을 위해 2020-여름학기(~8.21까지)에 한하여 1인 1실 배정

(기존 거주 사생은 룸메이트와 상의하여 선택적 이동)

※ 코로나19 사태의 어려움을 감안하여 2020-여름학기(~8.21까지)에 한하여

기존 입사비의 70%로 입사비 책정

※ 수용 가능 인원을 초과 시 세연학사(1인 1실) 배정 가능

※ 2020-여름학기 중 매지3학사는 배관 공사 예정으로 개방하지 않음


※ One room per person is allocated for the 2020-summer semester(~8.21) for the prevention and safety of COVID-19 infection. (Previous residents can move selectively after talking to their roommate)

※ Considering the situation, there will be 30% discount on dorm fee. (Only for 2020-Summer semester)

※ If the number of students exceeds the capacity, Seiyon dorm (one room per person) can be assigned.

※ During the 2020-Summer semester, the plumbing work will be carried out in Maeji3. So it will be closed.

※ Foreign students who receive scholarship should pay the amount ₩121,000. (difference between the price of Cheongyeon and Maeji 3 dorm)


8. 입사비 환불 Refund policy

* 퇴사일 기준 → 짐 정리 및 카드키 반납이 완료된 날 기준으로 함
Considering date of checking out → Room cleaned & Return the card key

구분 Type

장기입사 Long-term resident
(입사일: 2020. 06. 27.(토))

Check in: 2020.06.27.(Sat)

전액환불

Full Refund

(Until) ~ 2020.6.26.(Fri)까지

일부환불

Partial Refund

2020.6.27.(Sat) ~ 8.10.(Mon)

입사 기간 사용료만 공제 후 환불

*Cancellation fee (20% of registration fee) will not be charged.

환불 불가

None

2020.8.11.(Tue) ~

※ 코로나19사태의 어려움을 감안하여 2020-여름학기(~8.21까지) 중도 퇴사 위약금 면제

※ 환불신청: 생활관 홈페이지→서식 자료실→‘퇴사 및 환불신청서’를 이메일 (mjdorm@yonsei.ac.kr) 접수 (환불은 신청서 접수 후 2~3주 소요)

※ When checking out in the middle of semeseter, cancellation fee will be exempted for the 2020-summer semester (~8.21) considering the difficulties of the COVID-19

※ Refund request
Download the application form (퇴사 및 환불신청서:Refund request) at the dormitory web site → “Community” → Form Archive → Send an email mjdorm@yonsei.ac.kr (Refund procedure generally takes for 2 to 3 weeks.)


9. 입사시 유의사항 Precautions

가. 입사 당일 절차

본인확인 → 발열 체크 → 초기 건강상태 기록지(안내실 배부) 작성 → 입사

나. 제출 서류: 출입국 사실 증명서 1부 (6/1 ~ 입사 하루 전날)

※ 외국에서 입국한 지 14일이 경과한 이후 입사 가능

다. 준비 물품: 마스크, 손 세정제 등 개인 위생 물품

※ 입사시 마스크 착용 필수

※ 발열, 호흡기 증상, 이동 경로 등 이상 유무 확인시 입사가 제한될 수 있습니다

※ 코로나19 확진자와 접촉한 학생은 증상 유무와 관계없이 14일 이후 입사 가능

※ 코로나19 감염 예방을 위해 학부모 및 기타 외부인의 기숙사 출입은 금지


A. Check in order

ID check → Check for fever → Write an initial health condition record at the front desk. → Check in

B. Required documents

Certificate of Entry and Exit (from June 1 to date of Checking in)
※ After 14 days of entry from abroad, you can check in.

C. Preparation items: personal hygiene items such as masks, hand sanitizers, etc.

※ Masks must be worn when checking in

※ Admission could be restricted if you have any problems such as fever, respiratory symptoms, and travel route.

※ Students who contact with confirmed cases can enter the dorm after 14 days regardless of symptoms.

※ Parents and outsiders are prohibited from entering the dorm to prevent COVID-19 infection.


10. 기타 안내사항 Further information

※ 위 입사 기간 외에는 신청 불가 (기간을 잘 확인 후 신청)

※ 여름방학에 입사하지 않는 사생은 20. 06. 27.(토) 낮 12시까지 짐을 모두 정리하고 카드키 반납 후 퇴사

※ 외국인 학생을 위한 짐 보관 안내는 별도 공지 참조

※ 퇴사할 때는 본인이 사용한 자리(침대, 책상, 옷장 등)는 다음 사용자를 위해 깨끗이 정리후 퇴사. 짐을 치우지 않고 퇴사할 경우 벌점을 받을 수 있음

※ 카드키 미반납 후 퇴사할 경우 교내 각종 증명 발급이 제한될 수 있음

※ 방학 중 학교 또는 외부개방팀 행사 진행이 이루어질 수 있음

※ 여름철 실내온도는 일정 온도로 지정 및 중앙 제어

※ 시설 보수 관계로 소음이 발생할 수 있음


※ Application is not allowed except for the period above.

※ Students who check out before summer vacation must clean their room
by 12:00 p.m on Sat, June 27th. And return the card key.

※ Refer to the another notice for information on storing luggage for foreign students.

※ When checking out, the seats you used (beds, desks, closets, etc.) must be cleaned up for newcomers. If you check out without clearing your luggage, you can get penalty points.

※ If you check out without returning the card key, various school certificates may not be issued.

※ During vacation, some events may take place in campus.

※ Indoor temperature in summer is designated to a certain temperature. (central control)

※ Noise may occur due to facility maintenance.


11. 기타 문의 Point of contact
*원주생활관 사무실 ☏033-760-5300 (Cheongyeon 1st floor, 2130호)
*홈페이지: http://wjdorm.yonsei.ac.kr


원 주 생 활 관