본문 바로가기

공지사항

2020-1학기 원주생활관 제한적 임시 입사 신청 안내 2020.05.01

2020-1학기 원주생활관 제한적 임시 입사 신청 안내


  코로나19 확산 방지를 위해 제한적으로 대면 강의가 실시됨에 따라, 제한적 입사 신청을 다음과 같이 진행합니다.
  (기존에 2020-1학기 입사자로 선발되어 등록을 마친 학생들도 새로 신청을 해주셔야 합니다)


1. 신청 기간: 2020. 05. 06.(수) 10:00부터


2. 신청 방법: 구글 설문지로 신청 (https://forms.gle/v9LVkstU1YJwFPX28)
   ※ 현재 청연학사에 거주 중인 학생의 경우에는 추가로 신청하지 않으셔도 됩니다.
   ※ 기간이 촉박한 관계로 이번 신청에서는 룸메이트 지정이 불가능합니다.
   ※ 신청 시 ‘신청 사유’ 란에 입사 사유를 명확하게 작성해야 신청이 정상적으로 완료됩니다.
      (작성 예1. 대면강의: [강의명]) / (작성 예2. 교내근로: [근로부서])



※ 대면강의는 실험·실습·실기 강의 중에서 학과장 및 대학장의 사전 승인 및 감염예방 수칙을 지킬 수 있는 경우 대면 강의에 동의한 학생에 한하여 참여가 가능(미동의 시 온라인 강의로 수강)하며, 일반대학원의 경우 20명 이하 수강하는 강의 중 교수와 학생 모두가 동의했을 때 진행이 가능합니다.
※ 대면강의 과목 확정 여부는 담당 교수님께 문의해서 확인하실 수 있습니다.



3. 신청 가능 학사: 청연학사 3인실
   ※ 코로나19 확산 방지를 위해 청연학사만 제한적으로 신청받게 된 점은 양해 부탁드립니다.
   ※ 신청 인원이 청연학사 수용 가능 인원보다 많을 시에는 세연학사 2인실로 대체 선발이 될 수도 있으니 참고 부탁드립니다.


4. 선발 대상: 연세대학교 미래캠퍼스 학생 중 교내 근로, 대면 강의(실습 및 실험 등) 수강 등의 부득이한 사유로 등교가 필요한 학생
   가. 선발 결과 발표: 대면강의 수강 여부 혹은 교내 근로 여부 확인 후 개별 통지
   나. 원주생활관 선발 규정 상 입사제한자인 경우에는 신청 대상이 아닙니다.
       (직전학기 성적 1.74 이하 혹은 최근 입사학년도 상·벌점 누계 –10점 이하(ex. -10, -11, -12, ...) 혹은 2020-1학기 기준 휴학생)


5. 고지서 출력 및 등록 (입사비 납입)
   가. 입사비: 454,940원
   나. 기간: 결과 발표와 함께 개별 통지
   다. 기간을 고려하여 사생회비는 별도로 받지 않습니다.


6. 거주 기간: 2020. 05. 12.(화) 13:00 ~ 2020. 06. 27.(토) 12:00
   ※ 입사 시작일 이전 입사는 불가능하며, 코로나19 확산 방지를 위해 외부인 출입도 불가능하니 양해 바랍니다.


7. 참고 사항: 이번 입사는 제한적 임시 입사 신청이므로, 2020-2학기 입사 선발에 영향을 미치지 않습니다.


8. 기타 자세한 사항은 생활관 홈페이지 또는 생활관 사무실로 문의 바랍니다.
   가. 이메일 문의: dormi123@yonsei.ac.kr
   나. 사무실 전화: 033)760-5300 (업무시간: 평일 09시 ~ 17시 / 점심시간 12시 ~ 13시)


원 주 생 활 관


-----------------------------------


Limited Temporary Dormitory Application for 2020-Spring Semester


  Due to the decision by university, which concerns the continuation of the online courses, Housing Office will not open the dormitory. However, for students who have to come to the campus can apply for the dormitory separately.


1. Application Period: May 6th(Wed.) 10:00 a.m. ~ 


2. How to Apply: Via Google Survey (https://forms.gle/v9LVkstU1YJwFPX28)
   ※ For those who are already in dormitory do not have to apply again.
   ※ Due to short period of time, Housing Office will not accept any roommate application.
   ※ Please write down the reason for application in ‘remark(특이사항 or 비고)’ section.
     (e.g.1. Offline Course: [Course Name]) / (e.g.2. In-Campus Work: [Department Name])



※ Please check with your Professor whether the course will be opened offline or not before you apply to dormitory.



3. Available Dormitory: Cheongyeon Triple Room
   ※ Cheongyeon dormitory is the only option, in order to prevent the COVID-19 infection.
   ※ If the number of applicants are larger than available room in Cheongyeon, Seiyon dormitory will also be opened for selection.


4. Subject: Students who have to come to campus due to work, offline course, etc.
   A. Result: Result notice will be posted individually
   B. Entrance Restriction
      1) GPA: Less than 1.75
      2) Submit of Merit·Demerit Points: Less than –10
      3) Leave of absence as of 2020


5. Registration (Dorm Fee)
   A. Amount: 454,940 won
   B. Period: Will be posted individually
   C. There will be no dormitory student council fee for this period.


6. Entrance Period: May 12th(Tue.) 01:00 p.m. ~ June 27th(Sat.) 12:00 p.m.
   ※ Outsiders including family and friends cannot enter the dormitory due to COVID-19.


7. Remark: This is temporary application period, so this entrance will not affect the selection for 2020-Fall Semester.


8. Contact Info.
   A. E-mail: dormi123@yonsei.ac.kr
   B. Office: 033)760-5300
     (Office Hour: Weekdays - 09:00 a.m. ~ 05:00 p.m. / Lunch - Noon ~ 01:00 p.m.)


Yonsei Univ. Wonju Housing Office