본문 바로가기

공지사항

2017학년도 2학기 신촌캠퍼스 생활관 신청 안내 2017.07.04

 

2017학년도 2학기 신촌캠퍼스 생활관 신규 입사 신청 안내

 

 

YONSEI UNIVERSITY

1. 지원 자격 및 선발 방법

. 신청기숙사 및 지원 자격(아래 조건이 모두 충족되어야 함)

공통1) 2017-2학기 신촌캠퍼스 소속 일반 및 전문대학원 신입생, 학부, 일반대학원 및

전문대학원에 재학중이거나 복학예정인 학생

공통2) 지원 가능 직전학기 성적(신입생은 성적제한 없음, 재학생만 해당)

학부 : 1.7이상(4.3만점) / 대학원 : 2.0이상(4.3만점)

공통3) 부와 모가 모두 서울 이외의 지역에 거주하거나 국외에 거주하는 경우 또는

지원자가 외국인 유학생

. 선발 방법 : 인터넷 접수 후 컴퓨터 추첨으로 선발

. 주요안내

1) 신촌캠퍼스 생활관에 1학기 거주 사생은 신규 지원대상이 아닙니다.

2) 법학전문대학원 및 일반대학원 법학과 학생은 법현학사로만 지원 가능

3) 의료원 관련학과(의학, 의과학, 보건학, 치의학, 응용생명과학, 간호학과 등) 대학원생은 해당 대학사무실로 문의바랍니다.

4) 국제캠퍼스, 원주캠퍼스 소속 학생은 신촌캠퍼스 기숙사 신청이 불가하오니 해당 캠퍼스

기숙사로 입사 신청을 하시기 바랍니다.

2. 신촌캠퍼스 기숙사별 거주대상 및 시설 안내

기숙사

인실

거주대상

기숙사비(학기)

방크기

샤워실및화장실

편의시설

무악1학사

2인실

남자학부

801,420

4.09

층별 공동

휴게실, 매점, 체력단련실, 독서실, 세탁실, 컴퓨터실, 세미나실

무악2학사

(리모델링)

2인실

여자학부,

남여대학원

841,320

4.09

층별 공동

휴게실, 식당, 매점, 독서실, 빨래방, 세탁실, 컴퓨터실, 기도실

무악3학사

2인실

치대,간호대,간호사

824,220

4.27

층별 공동

휴게실,매점,체력단련실,독서실,세탁실,컴퓨터실,예배실,기도실

무악6학사

(우정원)

2인실

남녀_ 학부 및 대학원

1,349,760

6.8

사생실내

커뮤니티룸,세탁실,체력단련실,스터디룸,기도실및세미나실,셀프키친

3인실

861,840

6.8

사생실내

법현학사

(신축건물)

2인실

남녀_대학원

1,349,760

6.9

사생실내

편의점,카페,세미나실,체력단련실,스터디룸,휴게실,세탁실

무악4학사 (A)

2인실

고시동(A)

896,040

4.27

층별 공동

휴게실, 체력단련실, 요가실, 독서실, 세탁실, 컴퓨터실, 셀프키친

무악4학사 외국인동(B)

1인실

외국인, 재외국민 학부,대학원

2,023,500

6.4

사생실내

2인실

1,349,760

8.6

사생실내

무악6학사(우정원) 3인실의 침대 길이는 일반 싱글침대 길이보다 약 10cm 작습니다.

무악3학사는 2017. 겨울방학부터 리모델링이 예정되어있습니다. 신청에 참고하시기 바랍니다.

법현학사 : 신축건물, 동문쪽 위치. 봉원고가도로(금화터널) 주야간 도로소음 있음

3. 온라인 신청 기간 및 방법

. 온라인 신청 기간 : 2017. 7. 27() 10:00 ~ 7. 28() 23:00

. 신청 방법 : 생활관 홈페이지(http://web.yonsei.ac.kr/housing) 기숙사 신청 팝업창

. 미신청자 및 탈락자 대기자 신청 : 2017. 8. 11() 10:00부터, 대기자신청이며 수시 충원함.

4. 필수 제출 서류(인터넷 접수자 전원)

. 제출 방법 : 등기우편접수(원본제출) 또는 생활관 업무시간 중 방문 제출(무악1학사)

일반우편물은 기간 내 도착하지 않거나 중도에 분실될 수 있으니 유의바랍니다.

주소 : ()03722 서울시 서대문구 연세로 50 연세대학교 생활관 행정실 (무악1학사)

. 제출 기간 : 2017. 7. 24() ~ 7. 28() 마감 당일 도착 서류까지 유효

. 제출 서류 안내

1) 서류 제출 시 반드시 서류 좌측 상단에 학생이름 및 학번(혹은 수험번호) 기재

2) 아래 해당하는 서류를 원본으로 제출하여야 함

3) 전 구성원의 주민등록번호 뒷자리는 *표시로 발급받거나 흑색으로 지운 후 제출

4) 제출서류 유효기간 : 2017.6.24. 이후 발급분

5) 허위 서류 또는 기재사항에 허위사실 확인 시 입사신청(선발자격)에서 제외함

6) 복학예정자는 복학생서약서(붙임자료)를 작성하여 아래서류와 함께 제출하여야 함

국내거주자로 부모와 학생이 같은 거주지에 있는 경우 : 주민등록등본 1

부와 모의 주민등록 거주지가 다를 경우

: ,,학생의 주민등록등본 각1부 및 가족관계증명서 1

학생이 편부모 가정일 경우

: 함께 거주하는 부()와 학생의 주민등록등본 및 가족관계증명서(부 또는 모 명의로 발급) 1

해외거주자

: 본인과 가족의 재외국민등록부등본 1부 및 가족관계증명서(또는 가족임을 확인 가능한 서류)

국내 외교부 영사서비스과에서 발급 가능 / 연락처 02-720-2728

부모가 해외에 있고 학생이 국내거주중일 경우

: 부모의 재외국민등록부등본과 학생의 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1

외국인 : 외국인등록증복사본(, 뒷면을 한 면에 복사) 또는 여권사본 1

(외국인 등록증 및 여권사본에 한하여 e-mail제출가능 : muakdorm@yonsei.ac.kr)

장애인 : 학생 본인의 장애인증명서 1/ 지원 자격 충족 시 우선선발 대상

5. 입사자 발표 : 2017. 8. 4() 17:00 / 생활관 홈페이지(http://web.yonsei.ac.kr/housing)

6. 결핵검사 : 입사자로 선발된 학생들은 결핵검사(흉부X선 검사) 후 의사 소견서 또는 진단서를 입사당일에 제출하여야 합니다.

검사를 기피하거나 검사결과 공동생활이 불가능한 것으로 판명될 경우, 기숙사 입사를 취소하게 됩니다. 또한 입사당일 진단서 미제출 시 입사가 불가합니다.

진단서 유효기간 : 입사일 기준 2개월 이내 검사결과만 유효함

공증이 되지 않은 외국 진단서는 제출이 불가하오니 국내 의료기관을 이용바랍니다.

7. 기숙사비 납부기간 : 2017. 8. 7() ~ 8. 8()

8. 입사일 : 2017. 8. 30() / 10:00 ~ 18:00

9. 2017-2학기 거주기간 : 2017. 8. 30() 10:00 ~ 12. 22() 12:00

10. 생활관 연락처 : 02)2123-8419, 3602, 3622

생 활 관

 

 

 

2017 2nd Semester Sinchon campus dorm

Application Guide for Non current resident

 

 

YONSEI UNIVERSITY

1. Eligibility and How to select

A. Eligibility (Must meet all the requirements)

2017-2nd Semester Freshmen of General and special graduate students of Sinchon Campus

2017-2nd Semester enrolled student of under graduate students, General and special graduate students

or 2017-2nd Semester Returning student

Last semester's GPA(Freshman is no GPA limit. Only enrolled student)

Under graduate student : 1.7/4.3 above / Graduate student : 2.0/4.3 above

Local(outside of Seoul), Overseas Korean : based on the parents’ residence

and International students

 

B. How to select : Computerized random selection

C. Remarks

1) Students living on Shinchon campus dormitory at 1st semester can't apply.

2) Law school students and Department of Law students can apply only Beophyeon House

3) Students of Yonsei University Health System (Medicine, Medical Science, Public Health,

Dentistry, Applied Life Science, or Nursing) must contact the office of their college.

4) International or Wonju campus‘s students apply for dormitory on their campus.

 

2. Dormitory fee and Guide for facility

Building

Number

Number of Students Per Room

Gender/Other

Cost

Room dimensions())

Showers/

Rest room

Community Facilities

Muak #1

Twin

Male

(undergraduate)

801,420KRW

13.52

per floor/ with shared

Lounge, Gym, Study room, Coin Laundry, Computer room, Seminar room.

Muak #2

(Remodeling)

Twin

Female

(undergraduate),

Male & Female (graduate)

841,320KRW

13.52

per floor/ with shared

Lounge, Food court(Muak #2), Store(Muak #2), Gym, Study room, Laundry, Coin laundry, Computer room, Prayer room.

Muak #3

Twin

Dentistry & Nursing students, Nurse

824,220KRW

14.11

per floor/ with shared

Lounge, Gym, Study room, Coin Laundry, Computer room, Prayer room.

Woojungwon

Twin

Male & Female (undergraduate)

&

Male & Female (graduate)

1,349,760KRW

22.47

Per room

Community lounge, Gym, Study room, Coin laundry, Prayer room, Seminar room, Self kitchen

Triple

861,840KRW

22.47

Per room

Beophyeon House

(NEW)

Twin

Male & Female (graduate)

1,349,760KRW

22.80

Per room

Convenience store, bakery, Gym, Study room, Coin laundry, Seminar room, Lounge

Muak #4A

Twin

Examinee

896,040KRW

14.11

per floor/ with shared

Lounge, Gym, Yoga room, Study room, Coin Laundry, Computer room, Self kitchen.

Muak #4B, International Annex

Single

Male & Female (undergraduate)

&

Male & Female (graduate)

2,023,500KRW

21.25

Per room

Twin

1,349,760KRW

28.42

Per room

The length of a Woojungwon triple room’s bed is about 10cm shorter than the length of a single bed.

Muak #3 is scheduled to be remodeled in winter vacation. Be noticed when you apply.

Beophyeon House : New Building, Near the east gate. Near Beophyeon House, Road Noise occurs on Bongwon overpass(Gumhwa Tunnel) in Daytime and night time.

 

 

3. How to Apply

A. On-line Application Period : 27(Thu) July 2017 10:00 ~ 28(Fri) July 2017 23:00

B. How to apply : Complete online application form via the pop-up page of Housing

website(http://web.yonsei.ac.kr/housing)

C. Late Application(Waiting list) : 11(Fri) August 2017 10:00 ~,

If you are not selected, you can put your name on the waiting list. You will be notified individually

if any vacancy occurs.

4. Required Documents

A. How to submit : Visit the Housing office during office hour or send by registered mail.

Address : Housing Office, Muak #1, Yonsei University, 50 Yonsei-ro, Seodaemun-gu, Seoul

(zip code 03722)

B. Submission period : 24(Mon) July 2017 ~ 28(Fri) July 2017

The documents arrived by the deadline only can be effective.

C. Residence related documents

Notes

1) When submitting, please write down the student’s name & student’s ID number

in the upper-left corner of each document

2) The documents should be submitted as the originals

3) Hide the personal information of the family members such as ID card number.

4) All documents submitted must have been published with a month to be valid.

5) Missing documents or false information will result in failure to register.

6) The returning student have to fill in returning student pledge and submit it with the below documents.

In case of a foreign resident, submit a copy of Proof of foreign residence of

student and the parents

- For ‘Proof of foreign residence’ issuance, please contact Korean Ministry of Foreign Affairs

Consular Service Division. ( Contact : 02-720-2728 )

In case parents live abroad and student in Korea, submit a copy of proof of

foreign residence for parents and a copy of proof of residence for student.

In case of foreigners, submit a copy of Certificate for Foreigner Registration

(Copy both sides on the same page) or a copy of Proof of Foreigner Registration

(Issued by a ward office) or a copy of your passport.

Only a copy of Certificate for Foreigner Registration card and a copy of passport

can be sent via e-mail. E-mail : muakdorm@yonsei.ac.kr

In case of a handicapped student, submit a copy of Proof of disabled certificate of

student / Priority selection when meeting eligibility

 

5. Result Update : 4(Fri) August 2017 17:00 / Housing office homepage(http://web.yonsei.ac.kr/housing)

 

6. Health Inspection

The students selected as the residents must have health inspection (pectoral X gland)

and then submit the health diagnosis form on the day of their check-in.

If you avoid the health inspection or are found to be ineligible for community life,

we will cancel your housing admission.

* The available period of health certificate : within 2 month from a date of issue.

* Please note that you can not submit a foreign certificate, so you can use the Korean medical institution.

7. Payment period : 7(Mon) August 2017 ~ 8(Tue) August 2017

8. Check-in date : 30(Wed) August 2017 10:00 ~ 18:00

9. 2nd semester residence period : 30(Wed) August 2017 10:00 ~ 22(Fri) December 2017 12:00

10. Inquirers : 02)2123-8419, 3602, 3622

 

Housing Office