본문 바로가기

공지사항

2017학년도 1학기 무악2학사 신청 안내 2017.03.07
신촌 생활관

 

2017학년도 1학기 무악2학사 신청 안내

 

 

YONSEI UNIVERSITY

4월초 오픈 예정이었던 무악2학사 리모델링공사가 47() 완공하여 48() 개관 예정입니다. 이에 아래와 같이 입사 신청에 관한 절차를 안내합니다.

 

1. 지원 자격 및 선발 방법

. 지원 자격(아래 조건이 모두 충족되어야 함)

2017-1학기 신촌캠퍼스 소속 여자 학부 재학생, 일반 및 전문대학원생 남녀학생

(, 법학전문대학원 및 일반대학원 법학과 학생은 지원불가)

부와 모가 모두 서울 이외의 지역 거주자, 해외거주자 또는 지원자가 외국인 유학생

. 선발 방법 : 컴퓨터 추첨으로 선발

신촌캠퍼스 생활관에 이미 선발되어 거주중인 학생은 지원대상이 아닙니다.

의료원 학과(의학, 의과학, 보건학, 치의학, 응용생명과학, 간호학과 등) 재학생은 지원 불가

국제캠퍼스, 원주캠퍼스 소속 학생은 신촌캠퍼스 기숙사 신청이 불가하오니 해당 캠퍼스

기숙사로 입사 신청을 하시기 바랍니다.

 

2. 기숙사비 및 시설 안내

기숙사

인실

거주대상

기숙사비

(학기당)

수용인원

방크기

샤워실및화장실

편의시설

무악2학사

2인실

여자학부,

남여대학원

553,500

(4/8-6/22)

500

4.09

층별 공동

휴게실, 식당, 매점, 독서실, 빨래방, 셀프세탁실, 컴퓨터실, 기도실

현 모집 안내문은 무악2학사만 해당하며 다른 기숙사는 대기자 신청을 하여 주시기 바랍니다.

 

3. 온라인 신청 기간 및 방법

. 온라인 신청 기간 : 2017. 3. 9() 10:00 ~ 3. 12() 23:00

. 신청 방법 : 생활관 홈페이지(http://web.yonsei.ac.kr/housing) 기숙사 신청 팝업창

. 신청과 동시에 아래 서류를 반드시 제출하여야 합니다.

1월에 서류를 제출한 학생은 제출하지 않아도 됩니다.

4. 필수 제출 서류(인터넷 접수자 전원)

. 제출 방법 : 등기우편접수(원본제출) 또는 생활관 업무시간 중 방문 제출(무악1학사)

일반우편물은 기간 내 도착하지 않거나 중도에 분실될 수 있으니 유의바랍니다.

주소 : ()03722 서울시 서대문구 연세로 50 연세대학교 생활관 행정실 (무악1학사)

. 제출 기간 : 2017. 3. 6() ~ 3. 13() 도착분에 한하여 유효

. 제출 서류 안내

1) 서류 제출 시 반드시 서류 좌측 상단에 학생이름 및 학번 기재

2) 아래 해당하는 서류를 원본으로 제출하여야 함

3) 전 구성원의 주민등록번호 뒷자리는 *표시로 발급받거나 흑색으로 지운 후 제출

4) 제출서류 유효기간 : 제출일 기준 한달이내 발급분

5) 허위 서류 또는 기재사항에 허위사실 확인 시 입사신청(선발자격)에서 제외함

국내거주자로 부모와 학생이 같은 거주지에 있는 경우 : 주민등록등본 1

부와 모의 주민등록 거주지가 다를 경우

: ,,학생의 주민등록등본 각1부 및 가족관계증명서 1

학생이 한부모 가정일 경우

: 함께 거주하는 부()와 학생의 주민등록등본 및 가족관계증명서(부 또는 모 명의로 발급) 1

해외거주자

: 본인과 가족의 재외국민등록부등본 1부 및 가족관계증명서(또는 가족임을 확인 가능한 서류)

국내 외교통상부에서 발급 가능 / 연락처 02-2100-2114

부모가 해외에 있고 학생이 국내거주중일 경우

: 부모의 재외국민등록부등본과 학생의 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1

외국인 : 외국인등록증복사본(, 뒷면을 한 면에 복사) 또는 여권사본 1

(외국인 등록증 및 여권사본에 한하여 e-mail제출가능 : muakdorm@yonsei.ac.kr)

장애인 : 학생 본인의 장애인증명서 1/ 지원 자격 충족 시 우선선발 대상

5. 입사자 발표

. 발표일 : 2017. 3. 22() 17:00

. 발표확인 : 생활관 홈페이지(http://web.yonsei.ac.kr/housing)

6. 결핵검사

. 입사자로 선발된 학생들은 결핵검사(흉부X선 검사) 후 의사 소견서 또는 진단서를 입사당일에

제출하여야 합니다.

. 검사를 기피하거나 검사결과 공동생활이 불가능한 것으로 판명될 경우, 기숙사 입사를 취소하

게 됩니다. 또한 입사당일 진단서 미제출 시 입사가 불가능합니다.

. 진단서 유효기간 : 입사일 기준 2개월 이내 검사결과만 유효함

7. 기숙사비 납부기간 : 2017. 3. 23() - 3. 26()

8. 입사일 : 2017. 4. 8() 10:00 ~ 18:00 (사전 입사 불가함)

9. 2017-1학기 거주기간 : 2017. 4. 8() 10:00 ~ 6. 22() 12:00

10. 생활관 연락처 : 02)2123-8419, 3602, 3622

 

생 활 관

 

 

 

Shinchon campus Dormiotory Application Guide

-Muak dorm #2

2017-1 semester Enrolled and Returnee students

 

YONSEI UNIVERSITY

 

1. Eligibility & Selection method

A. Eligibility : 2017-1st Graduate(Regular and Professional) and Undergraduate students

(except Law school students)

- local (exclusive of Seoul), foreign residents (based on the parents’ residence),

and foreign students

B. Selection method : Computerized Random Selection

Current residents of Muak #1,3,4 and Woojungwon are inadmissible to register.

Students of college of Medicine, Dentistry and Nursing & Division of

Biological and Technology, Department of public health, please contact the office

of each college.

Students of International or Won-ju Campus, please follow each campus’s notice.

 

2. Fee & Facilities

Dorm

share

Target

Fee

(per senester)

capacity

Shower/

Rest room

Convenient facilities

Muak 2

2

Female undergraduate students,

Male& Female graduate students

 

553,500won

(4/8-6/22)

500

people

13.5

by floor

Lounge, Food court, Store, Study room, Laundry, Computer room, Prayer room

This application guide is for only Muak #2. Please apply for waiting list when applying Muak #1,3,4 & Beophyeon.

 

2. How to register

A. Period : 2017. 3. 9(Thu) 10:00 ~ 3. 12(Sun) 23:00

B. How : Fill out the form(pop-up) on Housing office web site

(http://web.yonsei.ac.kr/housing)

C. Submit the required documents right after submitting application.

Don’t need to submit below documents If you’ve already submitted it after January.

3. Essential submit document(All applicants’ must)

A. How : Visit the Housing office or Send by registered mail within business hours

(Zip Code)03722 Housing Office, Muak #1, Yonsei University, 50 Yonsei-ro,

Seodaemun-gu, Seoul

B. Submission Deadline : 2017. 3. 6(Mon) ~ 3. 13(Mon)

C. Required Documents

When submitting, please write down the student’s name & student’s ID number

or examinee’s number in the upper-left corner of each document

All the documents should be originals.

Please submit after hiding your ID code.

All documents must be issued within 1 month.

If submitted documents turned out to be fake, you’ll be ruled out of selection.

 

 

In case of a domestic resident, submit a copy of Proof of residence.

In case of a foreign resident, submit a copy of Proof of foreign residence of

the student and the parents

In case of separate residence from parents, submit a copy of proof of residence for

parents and student and a certificate of family relation.

In case parents’ residence is separate, submit a copy of proof of residence for

mother, father, and student and a certificate of family relation.

In case parents live abroad and student in Korea, submit a copy of proof of

foreign residence for parents and a copy of proof of residence for student.

In case of one-parent family, submit a copy of proof of residence for the parent

who lives with student and student, and a certificate of family relation

(issued under the name of the parent who lives with student.)

In case of foreigners, submit a copy of Certificate for Foreigner Registration

(Copy both sides on the same page) or a copy of Proof of Foreigner Registration

(Issued by a ward office)

In case of unregistered foreigners, submit a copy of your passport.

Only a copy of Certificate for Foreigner Registration card and a copy of passport

can be sent via e-mail. E-mail : muakdorm@yonsei.ac.kr (Please write down student ID)

In case of the disabled: Submit a copy of the disabled certificate

 

Notes

- All documents submitted must have been published within a month to be valid.

Missing documents will result in failure to register.

Documents sent by fax is invalid.

- The documents submitted without online registration will be ignored.

- The online registration without document submission will be ignored.

- For ‘Proof of foreign residence’ issuance, please contact Ministry of Foreign Affairs

(02-2100-2114).

 

4. Result Update : 2017. 3. 22(Wed) 17:00

Housing office Homepage (http:// web.yonsei.ac.kr/housing)

5. Health Inspection

The students selected as the residents must have health inspection (pectoral X gland)

and then submit the health diagnosis form on the day of their check-in.

If you avoid the health inspection or are found to be ineligible for community life,

we will cancel your housing admission.

Failure to submit the health diagnosis form on the check-in day will result in demerits on

your record.

* The available period of health certificate : within 2 month from a date of issue.

 

6. Payment period : 2017. 3. 23(Thu) - 3. 26(Sun)

7. Check-in day : 2017. 4. 8(Sat) 10:00 ~ 18:00 (No Early check-in)

 

9. Residence period : 2017. 4. 8(Sat) 10:00 ~ 6. 22(Thu) 12:00

 

10. Contact : Housing Office 02)2123-8419, 3602, 3622

 

 

 

 

Housing Office